Prentsa Aretoa

2025/11/04

EAJ-PNVk Enkarterrin trenbidearen segurtasun eta zerbitzu arazo larriekin duten kezka helarazi dio Óscar Puente ministroari

Igotz Lópezek istripuak saihesteko neurriak eskatu dizkio Garraio ministroari, joan den astean Zallako tren-pasagune batean gertatutakoa bezala, non pertsona bat hil zen

rss Ezagutzera eman
EAJ-PNVk Enkarterrin trenbidearen segurtasun eta zerbitzu arazo larriekin duten kezka helarazi dio Óscar Puente ministroari

ARGAZKIA JAITSI

EAJ-PNVko Igotz Lopez senatariak Enkarterrin trenbideak sortzen dituen segurtasun eta zerbitzu arazo larrien inguruan dagoen kezka helarazi dio Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko ministroari. Iragan astean, Zallako trenbide-pasaguneetako batean harrapatutako gidari baten heriotza Enkarterriko Adif trenbide-sareak pilatu duen "istripu eta arazo zerrenda luze eta beltzaren beste kapitulu bat" izan da, eta, horregatik, Óscar Puente ministroa "trenbidea modernizatzeko neurriak" hartzera presatu du.

Ordezkari jeltzaleak gogorarazi duenez, Zallan 38 trenbide-gurutze daude, horietako batzuk babes automatikorik gabe, eta eskualde osoarekin batera, "Adifen errekorra dute trenbide-pasagune kopuruari dagokionez", deitoratu du. Ez da lehen aldia horrelako istripu bat gertatu dela udalerrian; izan ere, joan den asteko ezbeharraren puntu berean, beste harrapaketa bat gertatu zen 2021ean, eta, beste pasagune batean, tren batek nerabe bat hil zuen 2022an. Lehenago, 2017an, EAJ-PNVk hainbat trenbide-pasagune lurperatzeko akordioa lortu zuen PPren Gobernuarekin, horietako batzuk Zallan, eta 2022an Udalak, Eusko Jaurlaritzak, Adifek eta Ministerioak herriko trenbide-pasagune guztiak kentzea eta hobetzea adostu zuten.

Halaber, Lópezek eskualdean izandako beste mota bateko gorabeherak aipatu ditu, batzuk berriak, hala nola Gueñesen ekainean merkantzia-trenaren bagoi bat errailetik atera izana, ekainean Bilbo-Balmaseda aldirietako zerbitzua eten izana katenarian izandako matxura elektriko baten ondorioz (ehunka bidaiariri eragin zien hainbat orduz), edo trenbide-pasaguneetako itxitura zaharkituek Artzentalesen egunero sortzen dituzten ohiko ilarak. "Ixteko denborak 10 minututik gorakoak izaten dira, eta, ondorioz, etsita dauden gidariek trenbide-pasaguneak gurutzatzen dituzte itxita daudenean".

Azkenik, beste gorabehera batzuk aipatu ditu, hala nola astero zerbitzuak eteten direla sareko akats larriengatik, abisurik ez dela ematen horiek gertatzen direnean, konboiek astiro zirkulatu behar dutela sarea egungo balaztatze-sistemetara egokituta ez dagoelako, gidaririk eta sareko mantentze-lanetako langilerik ez dagoela hain zaharkituta egoterakoan jasotzen duten prestakuntzan sartuta ez dagoelako, eta sarearen zati bat elektrifikatu gabe dagoela, diesel konboiak zirkulatzera behartuz. "Trenak hain zaharrak direnez, berritzat Rodalíesetik aterako direnak hartuko ditugula, eta pozik! Azkenik, gaitzetsi du ikerketa informatiboak, proiektuen erredakzioak eta, oro har, tramitazioak luzatu eta luzatu egiten direla".

Ezagutu Gure Senatariak