Prentsa Aretoa

2022/10/11

Maribel Vaquerok trenbide korridorearen egitasmo tronkalak burutzea eskatu du, errepide bidezko salgaien trafikoa murrizteko

Estatuko Garraio idazkariari gogorarazi dio Lille eta Jundiz arteko linea lehentasunezkotzat jotzen duela Europak

rss Ezagutzera eman

ARGAZKIA JAITSI

BIDEOA JAITSI

PARTEKATU BIDEOA

EAJ-PNVko Maribel Vaquero senatariak Euskal Y-aren proiektua gauzatzeko eskatu dio Espainiako Gobernuari, Lille eta Jundiz arteko linea Europarentzat lehentasunezkotzat jotzen den heinean. Garraioen, Mugikortasunaren eta Hiri Agendaren Batzordean Azpiegituren idazkari nagusiak egindako agerraldian, senatari jeltzaleak gogorarazi dio plan horrek lehentasunezko jarduketen artean jasotzen duela Jundiz eta Frantziako mugaren artean zabalera estandarrean doan ibilbidea eguneratzea jasotzen duela, Korridore Atlantikoan zehar.

Vaquerok Xavier Floresi jakinarazi dionez, tren-korridorearen egitasmo tronkalak burutzea errepideko salgaien trafikoa murriztuko lukeen neurri bat izango litzateke. “Kostuak murrizteaz eta errepideei segurtasun handiagoa emateaz gain, isurketak murriztea ekarriko luke”. EAJ-PNVko senatariak deitoratu duenez, “Europan barnako sareen barruan dauden trenbide-korridoreak lehenesten dituzuela diozuen arren, urtez urte ikusten dugu ardatz tronkalak amaitu beharrean, tronkalak ez diren zati berriak, aztertzen edo egikaritzen ari direnak, sartzen direla, horrela egikaritze-denbora luzatuz eta, ondorioz, trenbide-sarearen eraginkortasunik eza ere luzatuz”. Vaquerok, halaber, Atlantikoko eta Mediterraneoko ardatzen egoera ezagutzeko interesa azaldu dio; izan ere, Frantziako eta Espainiako estatuek, 2015ean, ardatz horiei buruz lan egitea erabaki zuten, Trenbide Autobideko zerbitzu berberetan ezartzeko lantalde baten esparruan.

Azpiegitura, Garraio eta Etxebizitza Planak eta Estrategia Logistikoak UIC zabalera Gasteizera iristeak emango lukeen aukera azpimarratzen zutela azpimarratzeaz gain, EAJ-PNVko senatariak gogorarazi du beste hobekuntza batzuk ere aipatzen zirela, hala nola galiboen egokitzapena Astigarraga-Irun atalean, eta “Atlantikoko aldean jarduteko ardatza zela esaten bazen ere, oraindik ez da gauzatu, eta horrek, gaur-gaurkoz, aukerak galtzea dakar salgaien eta bidaiarien garraioari dagokionez”. Hori dela eta, Vaquerok Gaintxurizketako tuneleko hirugarren hariaren obren egoerari buruzko azalpenak eskatu dizkio Xavier Floresi. “Beharrezko obra da, denboran atzerapen asko izaten ari dena, eta Irun-Brinkola linea osoan eta Irunerako irteera eta helmuga duten gertutasun, distantzia erdi eta merkantzien zerbitzuan eragina izaten ari dena”, salatu du.

Ezagutu Gure Senatariak